pottergirl

Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

Chokladtårta :3

Av Anita - 19 februari 2015 15:50

Recept till den bästa chokladtårtan!!!


300 g margarin eller smör

6 ägg

7,5 dl socker

7,5 tsk vanillinsocker

8-12 msk kakao beroende på hur stark smak du vill ha

6 dl vetemjöl

2,5 tsk bakpulver

(ha i lite salt också)


Smöra och eventuellt bröa formen eller plåten, smält matfettet och låt det svalna, vispa ägg och socker pösigt, tillsätt de övriga ingridienserna, blanda till sist i matfettet som nu är smält, vispa noggrant och gärna med elvisp, det här receptet höjer sig väldigt mycket i ugnen på grund av bakpulvret so ha en lagom stor form eller plåt häll smeten i formen/plåten och grädda mitt i ugnen tills du kan ta in en kniv i mitten och den kommer ut ren. det här receptet är en väldigt stor mängd så man kan behöva lägga den i två plåtar eller formar. :3 detta receptet rekommenderar jag och du kan även göra muffins på det om du vill jaja åter till tårta, om du har en form skär den i 2-5 våningar beroende på hur många du vill ha sedan kan du börja med att ta fram tallriken som du vill ha din tårta på, lägg ett lager på tallriken, lägg på grädde/chokladmousse/chokladkräm eller vad du än vill ha sedan ett till lager tårta ett till lager fyllning ett till lager tårta....på toppen och på kanterna kan man lägga grädde chokladmousse eller till och med smält choklad. Dekorera med bär eller andra fina dekorationer och lägg den i frysen tills du ska äta den ps.. om man vill göra en födelsedagstårta så kan man ha smält choklad över hela sedan dekorera sen kan man skriva namnet med smält vid choklad i en spritspåse ex. MARGARETA 12 ÅR! eller GRATTIS MARGARETA eller vad du än vill skriva! hoppas ni tycker receptet var gott och bra. vi ses!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 22 februari 2015 13:38

B-day Haul hej jag tänkte göra en haul på det jag fick på min födelsedag!   Av Min Mamma, Pappa, Syrra: 1 Paket lila loombands 1 Paket rosa loombands 2 paket loombands i alla färger, 1 fint armband, 1 rosa nagellack, 1 electro baby lips i rosa, 1...

Av Anita - 22 februari 2015 13:31

Sååå det här är den 5 dagen av challengen bara 24 kvar :3   Fråga: Saddest Moment svar: Den absolut ''saddest moment'' är när siris dör... allting är tyst och remus kämpar för att hålla fast harry.. sad.. men annard började jag gråta när fred dog...

Av Anita - 21 februari 2015 11:38

Såå dag 4 bara 25 dagar till   Fråga: Favourite Villain? svar: jo min favorita tjuv är nog weasley tvillingarna dem är ju inte riktigt tjuvar men jaja dom bryter ändå mot väldigt många regler och tar väldigt många grejer så dom är väl ett slags t...

Av Anita - 21 februari 2015 10:40

Hej jag tänkte göra 50 saker om mig i det här inlägget hoppas ni gillar det. 1. Min BFF är Mariam ( www.missoftheyears.bloggplatsen.se ) 2. Mitt liv är Harry Potter 3. Jag älskar the sims3 4. Jag älskar starstable 5. Jag har en fågel som heter Kiki 6...

Av Anita - 21 februari 2015 09:15

Hej jag spelar också Starstable det är ett hästspel som handlar om hästar! min starrider är slut och jag undrar om ni har några koder? jätte tacksam om ni skrev några i kommentarerna! ...

Presentation

Hej jag är en 10årig tjej som äääääälskar harry potter här tänker jag då skriva om harry så mycket jag kan :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Hej jag vill veta vilken karaktär i harry potter ni tycker är bäst? svara ärligt :3
 Harry Potter
 Ron Weasley
 Hermione Granger
 Fred & George Weasley
 Draco Malfoy
 Voldemort
 Albus Dumbledore
 Cho Chang
 Ginny Weasley
 Bill Weasley
 Fleur Delacour
 Charlie Weasley
 Oliver Wood
 Dean Thomas
 Seamus Finnigan
 Minerva Mcgonnagal
 Hagrid
 Dobby
 Sirius Black
 Remus Lupin

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards